Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Wednesday, May 26, 2010

Pesbuk atau Blog??


Salam..

Lambat pulak wife aku masak lunch ari ni. Danial pulak tgh tido. Sempatlah aku menukilkan sesuatu. Bukan apa, kengkadang aku ada pikir, ye lah melihat dari sudut aku yg malas ni, aku ni hari2 mesti nak kena online. Tak bole tidak. Ntah, mungkin aku ni dahagakan info. Info ape2 aje lah. Politik, sukan, hiburan dan mcm2 lagi. Bukan apa, tak nak ketinggalan zaman. Aku tak nak aku tak tau apa yg org lain tau. Ye lah, profession aku pun memerlukan aku tau apa2 perkembangan terbaru dalam dan luar negara.

Tapi, macam yg orang lain juga buat, kalau online, Pesbuk juga haruslah online. Walaupun aku ni bukan jenis setiap 1/2 jam update status atau hari2 update status, kengkadang ada jugak aku online pesbuk tapi tak update apa2, tapi macam dah wajib la pulak utk hari2 online pesbuk. So, apa jadi dgn blog? Ntah, ada kengkawan aku yg rajin online Fb, juga rajin update blog. Ada jugak kengkawan aku termasuk aku sendri rajin jugak online FB tapi blog bersawang!! Tapi yelah, itu masing2 punya pasal la ye tak mana satu yg diorang nak update. Janos ckp FB update pendek, Blog bole cerita panjang. Tapi ada gak aku tgk org update status panjang kat FB. Ye lah, suka ati diorang lah nak panjang ke, pendek ke? (yang aku ni sendri tanya, sendri jawab ni apahal??)

Hmmmm...aku harap pembaca semua faham aku yg aku nak sampaikan ni. Aku rasa aku cuba mencari kerelevanan blog ni selepas kemunculan pesbuk. Tak penting pun, saja nak berpikir. At least, panjang gak penulisan aku kali ni. ok guys..see ya later, my wife is calling me 4 lunch!!

No comments: