Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Thursday, July 8, 2010

Ada Ubi Ada Batas!!


Salam...

Tak sempat nak tgk semi antara Jerman lwn Spain ari tuh. Bukan apa, ngantuk sgt. Aku pun kompiden yg Jerman akan menang. Last2 aku tersedar pagi tuh, tgk tv, game baru aje abis dan keputusannya seperti yg anda semua sedia maklum, Jerman menang 1-0!!

Damn...sakit betul la hati aku, Bukannya apa, walaupun aku tak sokong Jerman sgt, tapi bila tgk game diorang sebelum ni, dgn game yang simple tapi laju dan tepat, counter attack yg berkesan, aku mula minat dgn Jerman ni. Tak mcm Spain yg slow, banyak gentel, menang pulak 1-0 aje, Jerman sbl ni jaringannya pulak manjang 4 bijik aje. Antara mangsanya, England dan Argentina. Argentina tu!!! Pergh...

So bila Jerman kalah, aku sedikit kecewa. Namun bola tu bulat dan aku tahu Spain pasti bersedia dengan Jerman. Aku tgk game tu Spain byk control midfield, defend tak berani naik jauh sgt takut tak terkejar bila Jerman counter attack (senjata berbahaya Jerman) dan Torres yg tak berkesan tu tak main. Hasilnya diorang menang. Ye lah..inilah bola sepak. The beautiful game, tapi kalau main mcm sial pun takpe, yg penting result!! Jerman adalah team muda, dan diorang akan bangkit 4 tahun lagi!!

So final nnti adalah antara Spain dan Holland. Satu team amat laju dan satu lagi team yg mementingkan skil. Spain baru kali pertama ke Final, Holland dah beberapa kali ke final tapi tak pernah menang. Aku harap Holland menang lah. Walaupun aku tak suka Arjen Robben tapi 4 this time only, aku harap dia akan buat Spain menangis pada Final nnti!!

p/s: Takpe jan, Jerman akan bangkit dimasa depan, dan saya baru saja dilantik menjadi bendahari agung kelab sahabat 1Oranje!! Arjen Robben tidak akan mengecewakan kita!!

No comments: