Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Monday, June 22, 2009

Nasik ayam!!


Salam..

Aku suka makan nasi ayam. My mother in law pandai buat nasik ayam. Sedap. Tapi yang paling penting bole melantak banyak2. Kalo kat kedai aku takkan order nasik ayam, nak2 kalo tgh lapar. Sebab dah byk kali pengalaman, nasik ayam ni harga bole tahan mahal, yang paling best akan dapat nasik sikit sebab cedok pakai mangkuk l/kurang besar cawan minum teh cina, lepas tu pulak kat pinggan nasik tu dia akan letak daging ayam yang dipotong rata dan dilenyek nampak macam besar tapi sebenarnya sikit, bawah ayam tu ada timun satu potong sama daun salad satu keping, jirus dengan sos dalam botol campur dengan air suam (jadik banyak!!), last sekali atas pinggan nasik yang sama akan diletakkan mangkuk sup dgn sup yang tawar!! Penuhkan pinggan korang?? Kompom lps 1/2 jam akan lapar nasik balik.

Aritu aku tergerak nak try satu gerai nasik ayam ni dekat area gerai panjang kat Desa Pandan. Gerai dia tengah2 opposite DBKL, pejabat cawangan Titiwangsa. International Chicken Rice nama gerainya. Apa yang bole aku komen, puas ati!! Nasik ayam dia banyak. Dia bole buat stail pattaya, letak telur, nasik ayam campur nasi goreng dan mcm2 lagi. Ayam dia beso dan banyak. Agak mencabar jugakla nak mengabiskannya. Sup sedap, sayur banyak. Peniaganya budak muda yang agak berhemah, pelayannya minah2 Indon yang peramah dan pantas bekerja!! Harga RM 5.50 hingga RM 6.50 (bergantung pada menu). Coba lah!!


Hidangan peberet aku "Mongol Chicken Rice". Nasi ayam bungkus telur ala Pattaya!!

No comments: