Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Friday, July 17, 2009

Dream come true part 1


Salam..

Hehehehe....masa aku mula nak menaip artikel ni, aku masih lagi tersenyum, macam tak percaya. Sesuatu yang aku impi2 telah berlaku dalam hidup aku. Macam tak percaya tapi itulah kenyataan. Aku nak start citer aku ni macam mana pun aku tak tau. Ntah, aku terlalu happy, macam bebudak pun ada agaknya!! Yahooooo!!! Hmmm...sabar, aku harus mulakan artikel ni. Ok, macam ni ceritanya...

Semua org tau Kelab terunggul dunia AKA kelab peberet aku iaitu Man Utd akan datang ke Malaysia. 17 Julai 2009 adalah sesi training dan 18 Julai 2009 adalah merupakan perlawanan persahabatan menentang Team Malaysia. Venue training dan perlawanan adalah di Stadium Bukit Jalil. Sebagaimana peminat hardcore lain, aku harus stenb, dan sebagai die hard fan, aku harus bersedia. Bukan selalu dapat bertemu dgn idola. Tempat sendri plak tu!! Nak harap pegi Old Trafford (lokasi idaman pada masa akan datang), lambat lagi. Jadik aku harus pastikan kesemuanya lengkap. Jersi Man Utd, siap! Kamera digital yang power, siap! Majalah dan poster untuk mintak tandatangan, siap! Banner, siap! Muka tak malu aka confident mintak tandatangan dan bergambar, SIAP!! Setelah pastikan semuanya lengkap, aku masukkan dalam beg dan Stadium Bukit Jalil, here I come!!

Jumaat, 17/7/2009 jam 3.00 petang aku dan member aku dah terpacak di stadium. Ada yang terpacak awal lagi pun ada. Tengok peminat Man Utd dah ramai yang datang dan masuk ke stadium. Diberitakan Team Man Utd akan datang jam 5.00 ptg. Jam 4 ptg team Malaysia sampai. Lepas masuk bilik persalinan diorang, team Malaysia masuk ke padang untuk sesi latihan. Terdengar gak la sorakan gemuruh dari peminat yang sebenarnya aku tahu lebih sokong Man Utd dari team Malaysia. Sempat gak aku berborak dgn coach Malaysia yang steady aje manjang iaitu K.Rajagobal dan beberapa pegawai FAM lain mengenai isu2 bolasepak tempatan dan antarabangsa. Apa yang kitorang borak nantilah aku citer lain kali. Antaranya bekas player iaitu Brader Khalid Shahdan dan Azmin Azram (bekas keeper Selangor). Skrg diorang ni jadik pegawai kat FAM.

Jam 4.45 ptg, team Malaysia habis training dan masuk bilik persalinan. L/kurang jam 5.15 ptg team peberet aku sampai. Aku pun mula stenby kamera. Akhirnya setelah sekian lama menunggu, mereka pun sampai. Mula2 nampak pegawai diorang, kit men dan last skali tu dia...Giggs, Scholes, Berbatov, Rooney dan lain2. Mak aiihh,, time ni rasa bergegar lutut pun ada. Ye lah, biasa tengok dalam TV aje. Kali ni live depan mata!! Mimpi jadik realiti!! time ni baru nampak, yang Rooney ni memang bagak gile badan, Fletcher dgn Berbatov kurus kering, Wes Brown, Ferdinand, O'Shea tinggi giler, Van der Sar tinggi nak mampus!! Nani dan Anderson mcm player Malaysia aje tingginya dan Sir Alex, He's the Man!!! dan macam2 lagilah. Scholes merupakan player yang 1st skali masuk padang. Otai kan, mana ada rasa segan!! Time dia lalu depan aku, rasa macam masa ni berhenti seketika!! (nama pun Fanatik!!! keh keh keh!!).

Bodiguard diorang memang banyak, tapi aku pedulik hapa. Player pulak masing2 mcm nak cepat masuk padang. Cuma last sekali yang aku nak cakap, Aku dapat bergambar dengan Patrice Evra, dapat autograph dari Nani, Anderson, O'Shea, Giggsy dan yang paling grand, Rooney la!!! Diorang sign kat Jersi yang aku bawak!! Nak bergambar ngan Rooney ni tak dapat, dia jalan laju, dapat sign pun ok la!! Si Evra dia jalan lambat sket, tu yang aku dapat tahan dia selamba aje!!

Well, guys, penat dah ni, bsk gue nak tgk bola lagi di Bukit Jalil. Ketemu lagi ya!! Hip hip Hoorey!! Nanti aku upload gambo-gambo menarik!! Nak kena carik kedai frame la pulak lepas nih!! keh keh!!

No comments: