Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Tuesday, February 23, 2010

Emosi sket!!


Salam..

Sebenarnya dari aritu lagi nak ulas. Bukan apa, tak sempat pasal sibuk sgt. Well, better late than never, I guess. Sebenarnya ada 2 perkara aku nak ulas sket. 1st, pasal team aku iaitu Man Utd dan keduanya pasal team kengkawan aku yang aku sayangi iaitu Arsengal.

Man Utd hari tu menang 3-2 dgn Milan. Lepas tu kalah dgn Everton 3-1. Pg tadi menang balik dgn West Ham 3-0. Bukan tak boleh terima kekalahan, tapi cara kalah tu yg buat sakit hati. Sejak kebelakangan ni, defend Utd dah macam defend sekolah menengah Tiram dah aku tgk. Bila Perdinand dgn Vidic takde, Hancus!! Time Rooney tgh ompom, time tu lah defend buat taik. Paling sakit hati masa lwn Everton ari tu. Kudos buat Everton yg ari tu main sungguh2, taktikal dan teknikal yg cantik. Man Utd pulak kata kalah sebab penat main dgn Milan aritu. Penat kejadahnya, Milan aritu main pun standad Norwich City aje dah kata penat. Tu pun boleh bolos dgn si Seedorf si kuda tua tu!! Nasib baik menang!! Masa lawan Everton pulak masa gol ketiga, si Jonny Evans bole lari beriringan dgn striker tu dpn gol!!! Keluarlah kaki, Bodo!! kalau nak berlari beriringan ke, hapa ke, masuk lah rancangan Sehati Berdansa!! Takyah main bola!! Kayu macam Ajak betul la!! Huhh!! Baik si Pegesen amik player Harimau Muda lagi bagus!!

Malam sebelum game Arsengal lwn Porto aritu Ajak ada cakap, biarlah orang lain yg main, jgn si Fabianski tu yg jadik keeper sebab dia terlalu sengal. Last2 betul, 2 gol tu memang salah dia. Sampai Pabregas pun bole cakap gol yg bolos tu standad gol budak sekolah. Dah la sebelum tu lawan Chelsea kalah, memang la Arsengal ni tak boleh harap. Lps ni title EPL ni Utd dgn Chelsea ajelah yg fight. Nak harapkan Arsengal, lauk patin masak lemak cili api la jawabnya. Aku tak kisah sebenarnya, lagi Arsengal ni ni sengal, lagi la aku suka. Cuma masalahnya aku kesian kat kengkawan aku yang kebanyakannya penyokong Arsengal mcm Ajak, Haji Karen Mok, Isyam, Ep (Othman bersaudara!!), Hardiness dan banyak lagi. Diorang ni tak abih2 di sogok dgn janji2 dan harapan palsu yang mengatakan team diorang ni bole menang EPL. Yang lebih kesian lagi pasal diorang percaya pulak tu walaupun pada dasarnya diorang tau team Arsengal ni terlalu sengal utk menang!! Sedih aku melihat mereka!! ye lah, dah la muka tak berapa nak hensem, team pulak kayu!! Aku sedih pasal aku sayangkan kengkawan aku ni dan aku tak mahu lihat mereka kecewa setiap tahun. Hahahahahahaha!!!!! (ooopss lupa...takleh ketawa sebab aku sedih!! hihihih..)

Akhir sekali semoga kedua-dua team ini dan juga penyokong2nya lebih maju dan berjaya di masa2 mendatang. Majulah sukan bola sepak untuk negara kita!! Chow guys.

No comments: