Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Friday, February 5, 2010

It's Over.....For Now!!


Salam...

Besok 6 Februari 2010, merupakan hari terakhir aku akan berada di Ulu Kinta ni. Dah 3 bulan aku berkursus di sini. Banyak kenangan pahit dan manis dah aku coretkan sepanjang berada di sini. Diajar erti pengorbanan berjauhan dengan keluarga tercinta, erti persahabatan dan kerja berpasukan, dipertemukan dgn kawan2 lama dan kawan2 baru, membina kekuatan mental dan fizikal, mendalami ilmu-ilmu yang perlu diwarisi sejak zaman kemerdekaan, berkongsi gelak dan tawa, tangis dan air mata, dan macam-macam lagi.

Kawan-kawan di luar ada bertanya, kursus apa yang aku pergi, lama sgt sampai 3 bulan, dan kursus apa jugak yg aku ikuti ni, sampai latihannya tahap mengalahkan Rambo, aku hanya tersenyum aje, aku cuba terangkan apa yang aku mampu dan boleh ceritakan. Kalau aku ceritapun, bukan kawan2 aku paham sangat apa yg aku cakap. Mungkin aku belum bersedia dan belum mampu untuk bercerita semuanya, tapi aku harap satu hari nanti sikit demi sikit aku boleh luahkan apa yg berlaku sepanjang aku berkursus di negeri Perak Darul Ridzuan ini.

Yang penting sekarang, aku rasa aku jadi lebih sihat fizikal dan mental, kalo tak banyak pun sikit, dan aku rasa aku lebih bersedia untuk menghadapi hidup dgn lebih matang dan menempuh kerjaya aku yang mencabar ni dgn lebih yakin. Alhamdulillah!! Thanks to God for giving me this wonderful opportunity in my life!!

Well...Ulu Kinta....we'll meet again someday!!

No comments: