Jagged Edge Featuring Ashanti "Ummph In It"

Sejarah Lama.....

Saturday, February 14, 2009

Mee Rebus






Sabtu 14/2, ptg, aku dan wife pg Balai trafik, kat sebelah stadium tertutup JB, untuk buat repot eksiden aritu. Putera kitorang Danial tak ikut, duduk dengan atuknya aje kat umah. (Lain kali nanti ayah bawak ye Sayang!!). Lepas tu masa nak balik rasa lapar la pulak. Kat mana nak singgah makan ye, haa... kita pegi makan mee rebus jom..Mee rebus ni adalah salah satu makanan peberet org Johor selain asam pedas, mee bandung dll.

So kami pun menghala ke Jalan Mahmoodiah kat JB (dekat Muzium Seni) untuk pekena mee rebus tulang. Tempat ni agak famous jugak. Ramai artis dan VIP datang makan kat sini. Nama tempat ni Restoran Mee Rebus Tulang ZZ. Apa maksud ZZ ni aku pun tak tau. Dalam gambar dah tak nampak pun nama restoran ni kat banner dia. Hilang dah kot. Aku dah ke sini sejak aku bujang lagi. Kat sini selain mee rebus tulang, mee rebus biasa, ikan bakar, jongkang -jongkit pun ada! Kah kah kah!!. Korang bole makan bawah pondok atau makan bersila. (pun bawah pondok gak).

Dulu mee rebus dia siap ada cikedis. Lepas tu sekarang ni ganti dengan bawang goreng aje. Bila tanya tokay apasal tukar, dia jawab "biasa la dik, sekarang harga barang semua naik". Nasib baik rasa dia masih sedap macam dulu. Harga makin mahal pulak. Dulu tak silap, harga sepinggan mee rebus tulang RM 5, skrg dah RM 7. Aku order mee rebus tulang n wife order mee rebus biasa. Balik bungkus 2 lagi mee rebus tulang untuk parent aku. Anyway it still delicious and when you come here, just enjoy the food ok!! Chow!!

No comments: